Ads

Tulis

Semester ini merupakan semester yang agak sibuk. Pejam celik sudah 3 tahun saya menjejakkan kaki di Universiti ini. ramai senior-senior yang telah keluar. Segala perjalanan organisasi sedikit demi sedikit diserahkan kepada pelapis. Tugasan baru, kerja-kerja akademik yang semakin mencabar mula datang. Sedikit demi sedikit tanggungjawab itu datang hingga menjadikan masa hari ini berlalu dengan pantas. Hampir sebulan tidak menulis di blog ini.

Tugasan-tugasan ini mematangkan saya, ia membuatkan saya mengenal erti kedewasaan. Apabila menguruskan sesuatu yang belum pernah dilakukan membuatkan saya belajar banyak perkara baru dalam kehidupan. Pandangan terhadap sesuatu perkara menjadi lebih realistik. Terkadang saya terfikir mengapa mahu menulis selama ini. Adakah kerana mahu terbitkan sebuah buku semata atau menjadikan kehidupan manusia lebih baik.

Pengalaman mengajar saya banyak perkara yang bernilai. Semoga diri ini diberikan kesempatan masa untuk menulis kembali dengan niat dan matlamat yang lebih jelas.  

                               
                                                                                                                         8.54 am, 10 Disember2013

4 comments:

  1. biasala..name pon student kan..harap saudara bersabar...agi idup agi ngelaban..kan.kan..kan.

    ReplyDelete
  2. ya, betul tu. agi hidup agi ngelaban =)

    ReplyDelete
  3. semoga anda menjadi seorang penulis yg terkenal suatu hari nanti AMIIIN.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://plus.google.com/u/0/107421199900305751632/posts

      Delete